Verder naar het noorden.

17 juni 2010 - Hauterives, Frankrijk

St.-Julien-en-Quint----Hauterives. 102 km. Totaal: 3901 km.

Donderdag-17-6. In de heel vroege morgen toen het nog donker was een zware regenbui over de camping gehad. Voor het ontbijt de tent toch al een beetje droog gemaakt. Om 8 uur met de vrienden en de andere gasten samen het ontbijt genomen. Daarna alles ingepakt en de fiets geladen. Het was nog een beetje bewolkt, maar het zag er goed uit. Afscheid genomen van iedereen en om 10H45' vertrokken. Ondanks het slechte weer toch wel een aangename plaats om te verblijven op deze camping met chambres d' hotes. Vooral het avondeten was er heel lekker. Een lichte afdaling van 40 km naar Crest. Dan 40 km vlak en wind in de rug tot Roman-sur-Isère. Op het einde nog een klim van 6 km naar een hoogte van 477 meter. Maar met de wind in de rug niet al te zwaar. Een mooie zonnige fietsdag. Onderweg nog een Duitse fietser tegengkomen die op weg was naar het zuiden. Ik had nog enkele foto's om te plaatsen. Vergeet ik toch wel de verbindingskabel in de tent. Dat zal dus voor de volgende dagen zijn.

Hauterives----Chatillon sur Chalaronne. 124 km. Totaal: 4025 km.

Vrijdag-18-6. De zon kwam er stilaan door deze morgen. Na een uur fietsen de zon weg en meer bewolking. Langs het vliegveld van Lyon begon het dan een beetje te regenen. Juist op de middag en net voor een bushokje. Dus was het etenstijd. Het was één van de zwaardere ritten door de vele hellingen en de ganse dag wind op kop. Toch gekozen om een beetje verder te rijden. Gelukkig maar. Ik zit hier op een prachtige camping municipal voor weinig geld en ik kan er bovendien binnenzitten in de ontspanningsruimte om mijn wifi-werk te doen. De stad is eveneens een bezoekje waard. Mooie oude huizen en een hal zoals ik er zelden heb gezien in Frankrijk(zie foto)