Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
208

Over mij

Hallo,als jong gepensioneerde heb ik de passie van het fietsreizen ontdekt. 2006:prachtige reis door New-Zealand. 2007:tocht naar Corsica en terug. 2008:opnieuw tocht naar Corsica en terug. 2009: Naar Gibraltar en terug. Beetje pech. Val in de buurt van Bordeaux met elleboogbreuk tot gevolg. Dus eindmeet niet gehaald. Maar toch mooie reis.

Over mijn reis

Op 1 mei vertrek ik langs de kanalen en de genummerde fietswegen richting zee en grens met Frankrijk. Hoofdzakelijk overnacht ik in de tent en kook mijn eigen potje. Ik voorzie ongeveer 2 maanden  voor mijn tocht door Frankrijk via Normandië,waar ik een bezoekje breng aan mijn broer en zijn gezin. Dan verder door binnenland richting monding van de Gironde. Neem in Royan de ferry en fiets zuidwaarts langs de Atlantische kust. Daar doe ik de Katharen-Baskenroute om aan de middellandse zee uit te komen. Verder richting Toulon waar de ferry op me wacht. Ja, toch nog eens een oversteek van 14 dagen naar Corsica. Hoe de terugkeerroute zal zijn, beslis ik pas als ik opnieuw in Toulon arriveer.

Bezochte landen

Ik heb 4 landen (2%) bezocht:

Frankrijk, Gibraltar, Nieuw-Zeeland, Spanje.