Corsica --- Cap-Corse.

29 mei 2010 - Centuri, Frankrijk

Bastia----Centuri-port. 54 km. Totaal: 2619 km.

Vrijdag 28-5. Ontbijt op boot en om 7h aangekomen. Afscheid genomen van de Fransen en nog even op de toeristische dienst binnengesprongen voor de lijst van campings. Ook nog een landkaart van Corsica aangeschaft. Een rustig ritje met op het einde toch wel een eind klimmen. Ook de Fransen zitten op de camping. Naast mij staat een koppel uit Mortsel. Die hebben ook al wat afgereisd. Centuri-port is een prachtig klein havenstadje in het noorden van Corsica.

Centuri-port----Saint-Florent. 61 km. Totaal: 2680.

Zaterdag 29-5. Rustig klaar gemaakt en nog een babbel gedaan met de mensen uit Mortsel. De Fransen waren al vroeg weg. Ganse rit langs de prachtige grillige west-kust van Cap-Corse. Saint-Florent is een mooie en zeer toeristische kuststad waar wel honderden motards even halt houden. Deze namiddag hier mijn haar goed kort laten knippen. De Fransen zitten ook op dezelfde camping. Zelf zit ik hier nu in de stad gratis te wifi-jen in een restaurant. Ik heb er natuurlijk wel gegeten.