Katharen-Baskenroute

19 mei 2010

Urt----Oloron-Sainte-Marie  100 km. totaal:1534 km

Ganse nacht geregend.Eerste poging om te vertrekken mislukt. Felle bui en tent terug helemaal nat. Om 10 h toch vertrekkensklaar en ganse dag droog gefietst. Veel geluk gehad,want weg was overal nat. 5 stappers naar Compostella ontmoet en een Engelse stapper ging coast to coast.

Oloron----Bagnères de Bigorre  88 km. totaal: 1622 km

Al vroeg scheen de zon. Toch een klein ommetje langs Lourdes. Ganse dag mooi weer geweest. Jonge Bulgaarse vrouw ontmoet die op weg was naar Compostella.

Bagnères----St.-Girons  108 km. totaal: 1730 km

Mooiste dag tot nu toe. Mooi parcour over rustige wegen met ganse dag zicht op de besneeuwde bergtoppen. Twee fransen ontmoet op weg te voet naar Compostella. Jong Belgisch koppel Die de Katharen-Baskenrout fietsen in de andere richting. Iedereen had toch zijn part van het slechte weer al gehad. De Fransen hadden zelfs sneeuw.

St.-Girons----Puivert  103 km. totaal: 1833 km

's Morgens zwaar bewolkt en koud. Tent vlug afgebroken want ik verwachtte elk moment regen. Het was weeral een geluksdag.Mooie rustige wegen en in de voormiddag tussen de wolken door gefietst. Namiddag veel zon en warmer. Jong Nederlands koppel met twee honden tegengekomen. Deden een ronderies van 10 dagen in de buurt. Een uurtje later een Amerikaan ontmoet die vertrokken was in Barcelona en verder rond zou rijden in Frankrijk, om verder te fietsen via Belgie naar Nederland en daar half augustus het vlmigetuig te nemen richting States.

Foto's volgen nog. Ik zit hier aan de computer van een bar tabac en de meter draaid maar door. Groetjes aan iedereen.