Ontmoeting Jos en Julia

14 juni 2010

Maandag-14-6. Valreas----St.-Julien-en-Quint. 90 km. Totaal: 3799 km.

Om 8 uur vertrokken voor een niet al te moeilijke rit. Twee niet  te steile klimmen naar 500 meter. Vanaf Crest de rivier gevolgd stroomopwaarts. De laatste 10km iets steiler naar de camping toe. Bij de bijbehorende chambre d'hote verblijven mijn buren Jos Dens,Julia Kenis en broer van Jos,Julien met vrouw Renild . Tent geplaatst en ondertussen hebben de vrouwen er voor gezorgd dat de gastvrouw ook voor mij avondeten maakt. Een uurtje later kwamen de mannen thuis van hun fietstocht in de bergen. Een ferme klim naar meer dan 1200 meter met mountainbyke.

Dinsdag-15-6. St.-Julien-en-Quint. 0 km. Totaal: 3799 km.

Ganse nacht zware regen gehad en blijft maar duren tijdens de morgen. Maar ik had gisterenavond al beslist om te blijven. Het is hier goed en vooral lekker avondeten. En een goed gezelschap tijdens het avondeten. Na het ontbijt in huis met de kennissen een uitstap gepland door de bergen. Ondanks het slechte weer toch een mooie rit gedaan. In de namiddag een boottocht op de Isère van twee uur. Zelfs twee uur gestopt met regenen. Nu vanavond is het weer fel aan het regenen. Weer avondeten met gans de bende in huis. De voorspellingen voor morgen zijn opnieuw regen. Of ik vertrek morgenvroeg? Dat zien we morgen dan wel. Ik zit hier goed en heb nog tijd.

Woensdag-16-6. St.-Julien-en-Quint. 63 km. Totaal: 3862 km.

Weer veel geregend gedurende de nacht. Ook na het ontbijt en de ganse voormiddag blijft het regenen. Tegen de middag wordt het af en toe toch eens even droog. Om 2 uur met Jos en Julien toch een tochtje van 63 km kunnen doen en een colletje van 750 meter gefietst. Wel onder drijgende wolken. Drie maal een klein buitje gehad, maar zonder regenjas kunnen verder rijden. In de late namiddag werd het zelfs heerlijk fietsweer. Gelukkig is het hier niet zo erg geweest zoals in de Var. Daar zijn meerdere doden gevallen en campings overstroomd. Vanavond nog eens lekker eten. Ja, de laatste dagen, dank zij het slechte weer, profiteer ik ervan op deze aangename verblijfplaats. Zelf niet koken en avondeten en ontbijt staat klaar.