Richting Atlantische kust

12 mei 2010 - Saint-Jean-d'Angély, Frankrijk

Airvault----St.-Jean-d'Angely  122 km. Totaa:1086 km.

Dinsdag 11-5. s'Morgens nevelig en koud. Meer en meer werd het zwaarbewolkt. Achter een heuvel lag een zware bui te wachten op me. In de namiddag nog eens in een bushokje gewacht tot de regen voorbij was. Aan de camping gearriveerd met lichte regen. Tent snel opgezet. Maar toen begon het pas echt. Een stortbui van een uur. Maar ik zat lekker droog. Daarna nog een bezoekje gebracht aan het oude centrum van de stad en een lekkere pizza gegeten met enkele glazen heerlijke wijn.

St.-Jean-d'Angely----Hourtin  115 km. Totaal:1201 km

Woensdag 12-5. Vroeg vertrokken om de ferry van 12h30' te halen in Royan om de Gironde over te steken. Was een makkie daar ik weeral wind af had. Mooie droge fietsdag door de Landes. Zit hier weer op een mooie camping met gratis wifi voor een uur. Rik en Ton, ik krijg het moeilijk over mijn lippen. Maar wat ben ik blij dat ik die keiharde Brookszadel weggegooid heb. Maar ook het zalfje dat ik van Mirari heb gekregen doet wonderen.