Grand canyon Du Verdon.

24 mei 2010

Aups----Castellane. 90 km. Totaal: 2385 km.

Maandag 24-5. Wat een zware maar supermooie dag. Toen ik vanmorgen vertrok vroeg een mountainbiker waar ik naartoe fietste. Toen hij hoorde gorge de verdon, Zei hij wel 3 keer putain. Nu weet ik ondertussen wat hij daarmee bedoelde. Een fantastische kloof met diepe vergezichten. De warmte maakte het zeker niet gemakkelijker. Ook de laatste 12 km langs de Verdon waren enig mooi. Wie hier nog niet geweest is,zeker eens doen als je in de buurt bent.

Morgen blijf ik op de camping. Ook Castellane en omgeving zijn de moeite om te bezoeken. Een tweede reden om hier te blijven: mijn benen doen verschrikkelijk pijn. Ik denk dat ze morgen rust nodig hebben.Tevens zit ik hier op een kleine rustige camping vlak bij de stad.

Rustdag Castellane.

Dinsdag 25-5. Zoals verwacht werd ik als naar gewoonte om 6h30 wakker. Zalig blijven liggen tot het te warm werd in de tent. Tot 8 h. Er werd me al een tas koffie aangeboden door de eigenares van de camping. Na een rustig ontbijt voor mijn tent heb ik de was gedaan van alles wat stilaan nodig was. In de voormiddag nog een stadsbezoek gedaan. In de namiddag rustig op het terras van de camping gezeten met natuurlijk een wijntje. Een beetje gaan winkelen voor het avondeten. Spek met eieren en een geutje wijn erbij in de pan. Verdorie, wat smaakt dat heerlijk zo voor mijn tent met zo een uitzicht op de bergen. Ja, ik weet het. Het klinkt allemaal een beetje overdreven.Maar die rustdag, ik heb er toch van genoten. Wel in mijn eentje, maar dat lukt me aardig. Ik zit hier nu in de receptie van de camping te wifi-jen. Ja, ik ben er nog maar een dag en ik krijg al de sleutel van heel het gedoe hier als de eigenares gaat winkelen. Nog even enkele foto's downloaden en dan de fles rosé leeg maken. En morgen weer op pad.