Mont Ventoux.

13 juni 2010 - Valréas, Frankrijk

Sault----Valreas.87 km. Totaal: 3709 km.

Zondag-13-6. Ik lag er al enkele nachten wakker van. Zou ik het doen of niet. Om 8h15' vertrokken bij een heldere hemel. Richting Mont De Ventoux. Gisterenavond beslist om het toch te doen met bagage. Het eerste deel tot Chalet Renard van 20km heeft 2 uur geduurd. Had mezelf opgelegd van absoluut niet mijn kleinste verzet te gebruiken. Ik wist dat ik mijn kleinste verzet nog nodig had. Het tweede deel was inderdaad niet minnetjes. 6 km van Chalet Renard naar de top. Al direct kleinste verzet nodig tot de laatste meter. Hier en daar een aanmoediging deed wel eens goed. Op de top was het een drukte van aankomende fietsers en wachtende vrienden of familie. Ook was er nog een loopwedstrijd aan de gang. Een run naar de top. Boven een half uurtje verbleven in de zon. Maar toen kwam de bewolking en ook de koude. Goed aangekleed de afdaling naar Malaucène begonnen. Beneden opnieuw zon en lekker warm om te pick-nicken. Enkele malen het eindpunt verlegd en zo aanbeland in Valreas;

Foto's volgen later.Wil hier maar niet lukken. Te zwakke verbinding denk ik.

1. Vic en Lea:
    13 juni 2010
    Hoj Fernand,ik wist niet dat ge twijfelde om de MONT VETOUX op te kunnen,wij twijfelde daar nie aan, ferm gedaan.

Groetjes
    Vic en Lea