Provence

12 juni 2010 - Vinon-sur-Verdon, Frankrijk

Toulon----Vinon-sur-verdon. 110km. Totaal 3535km.

Vrijdag-11-6. OM 7 uur aangekomen met de ferry in Toulon. Voor de zoveelste keer afscheid genomen van de twee Fransen,Alain en Noèl.( Gisterenavond samen met hen gegeten op de ferry en een goeie fles wijn erbij gedronken.) Helder weer bij vertrek met de fiets,maar al vlug bewolkt richting binnenland. Een rustige rit en licht hellend naar 500 meter. Op de middag kwam de zon erdoor en het werd nog een warme fietsnamiddag. Op de camping municipal aangekomen me al geinstaleerd,want de campingverantwoordelijke kwam pas tegen 17 uur. Wat was die slecht gezind toen ik terug kwam van het centrum. Ik stond op een verkeerde plaats en moest mijn tent verzetten. Hij kwam mee om te zeggen wat er verkeerd was. De tent stond aan de verkeerde zijde van een kleine rode lijntje van 30 cm. En weten dat er ongelooflijk veel plaats was. Hij genoot er duidelijk van met een venijnige lach. Op de twee bijgevoegde foto's zul je zien wat een grote fout ik maakte.

Vinon-sur-Verdon----Sault. 87 km. Totaal: 3622 km.

Zaterdag-12-6. Gelukkig viel het onweer van gisterenavond mee. Niet veel regen en de tent was deze morgen maar een beetje nat aan de buitenkant. Ganse dag berg op,berg af. Stilaan stijgend naar een maximum hoogte van 950 meter. Het was toch wel een vermoeiende dag. Regelmatig bewolkt,maar het bleef droog. Net toen ik aankwam op de camping arriveerde er ook een Duits koppel met de fiets. Zit hier nu in het centrum van Sault op het terras van een wifi-café met zicht op de fameuze Mont Ventoux.