Pereneeen in zicht

14 mei 2010 - Urt, Frankrijk

Hourtin----Mimizan  135 km. Totaal:1336 km

Donderdag 13-5.'s Morgens kleren droog en tent droog. Koud maar mooi weer. Langs de routes des lacs, mooie rustige wegen waaronder meer dan 70 km prachtige fietswegen. Zelfs fietspad dwars door de toeristiche stad Andernos. Verder langs het bassin van Arcachon om uiteindelijk over vlakke wegen aan de camping uit te komen.

Mimizan----Urt  98 km. Totaal:1434 km.

Vrijdag 14-5. Beetje regen om 6h. Laatste vlakke rit. En naar gewoonte, nog maar eens windaf. Over een mooi fietspad van 20 km door de bossen tussen Leon en Souston. Zit hier op een kleine camping a la ferme. Eten gekookt voor mijn tent in een aangenaam zonnetje. En het weer zal nog beter worden hebben ze me hier verteld. Of ik moet het verkeerd verstaan hebben. Dat gebeurt nogal eens in het frans. Een tijdje de route naar Compostella gevolgd. Morgen kom ik op de Basken-Katharen fietsroute door de Pereneeen, die ik volg tot aan de Middellandse zee.

1. lu hendrickx:
    14 mei 2010
    Hoi Fernand.
    Wreed plezant zo de wind vanachter , wou dat je hem eens vanvoor hebt dan krijgen we hier mis ook een beetje Lente.
    Amuseer U , en zal U morgen missen in Geel , maar zal men plan trekken groetjes lu